Zo lang als we (Anne en Ingeborg) samenwerken, werken we ook met Xander. Ruim 8 jaar geleden schreven we ons in bij de Rotterdamse Kamer van Koophandel met ons ‘Leuk Idee’. Het idee achter Leuk Idee was om gepersonaliseerde producten te maken voor zowel een geboorte, verjaardag of een feestje. Niet alleen het ontwerp werd met een naam uniek gemaakt, ook de uiterlijke kenmerken van het poppetje werden ge-customized met kleur van ogen, haar en huid en zelfs de stijl van het haar. Echt een eigen uniek ontwerp dus!
We hadden geen enkele ervaring, alleen ideeën. Via-via kwamen we terecht bij Xander. Hij was net voor zichzelf begonnen als web-developer. Wij waren – en zijn nog steeds – voor Xander de eerste echte klant. Een bijzondere status geeft dit aan onze samenwerking. Maar 1 iemand kan immers zeggen de eerste te zijn geweest.
Kleine jongens worden groot
Zo drinkt Xander geen cola meer, maar een straffe bak koffie. De grootste verandering zit echter in de verbreding van zijn focus. Xander runt vandaag de dag vanuit De Rotterdam aan de Wilhelminakade in Rotterdam namelijk zijn eigen full-service internet bureau FleX Webdiensten en heeft hij zo’n 40 websites opgeleverd. Waar hij met ons dus ooit begon als pure website-bouwer doet hij nu alles: van strategie en concept tot ontwikkeling, beheer en optimalisatie. Zoals hijzelf zegt: “Het geeft een kick als een plan wat je samen met de klant voor ogen hebt ook echt werkt. Niet dat alleen een website er fraai uitziet en dat alles werkt, maar dat je daadwerkelijk ziet dat bijvoorbeeld de conversie toeneemt. Daar doe ik het voor.”
Van een Leuk Idee naar ANNIdesign
Ook wij zelf zijn gegroeid. Naast Leuk Idee met felle kleuren, hadden we in de loop der tijd ook ANNIdesign bedacht. In eerste instantie waren dat alleen posters. Uiteindelijk hebben we dat uitgebreid naar de volledige styling van kinderkamers. Dus ook full-service. Nu doen we alleen nog ANNIdesign, naast het maken van VerkeersveiligheidsBoxen en souvenirs voor de Waddeneilanden.
Nog niet in de doelgroep
Als we vragen naar wat hij zo leuk vindt aan ons, moet hij lachen: “Jullie spontaniteit, persoonlijke benadering en ook jullie doorzettingsvermogen. Waar we ooit aan een keukentafel – met dus die cola – een website-tje maakten, staat er nu een webshop gevuld met ruim 800 producten voorzien van prachtige foto’s. Ik laat die graag aan potentiële klanten zien als voorbeeld.” Hij vult aan: “Hoewel ik niet tot jullie doelgroep behoor, vind ik de producten die jullie maken ontzettend leuk. Dus als ik later echt groot ben, dan weet ik bij wie ik een spullen voor een babykamer wil shoppen.”